Ogólne warunki sprzedaży Mantion Polska

Niniejsze ogólne warunki sprzedaży stanowią integralną część umowy sprzedaży zawieranej przez Mantion Polska sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie z przedsiębiorcami, którzy zawierają umowę sprzedaży w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej i w związku z tą działalnością, w szczególności dla producentów, hurtowników i podmiotów świadczących usługi montażu produktów Mantion Polska sp. z o.o. 

1.         DEFINICJE

1.1.     Sprzedawca – Mantion Polska spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, przy ul. Boruty 2A, 03-769 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS: 0000022462, posiadająca REGON: 010528822 oraz NIP: 1180013771, o kapitale zakładowym w wysokości 3 861 200,00 złotych;

1.2.     Klient – osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która zamierza zawrzeć lub zawiera Umowę ze Sprzedawcą, a także osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą, która zamierza zawrzeć lub zawiera Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, jeżeli ta Umowa posiada dla tej osoby charakter zawodowy;

1.3.     Zamówienie – oświadczenie woli Klienta zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towaru, stanowiące ofertę zawarcia Umowy;

1.4.     Potwierdzenie Zamówienia – oświadczenie woli Sprzedawcy dotyczące przyjęcia oferty zawarcia Umowy złożonej przez Klienta;

1.5.     Towar – produkty oferowane do sprzedaży przez Sprzedawcę;

1.6.     Umowa – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu cywilnego, zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem;

1.7.     Dzień roboczy – dzień przypadający od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy;

1.8.     OWS – niniejsze ogólne warunki sprzedaży stanowiące integralną część Umowy zawartej pomiędzy Klientem a Sprzedawcą;

1.9.     Materiały – wszelkie materiały, w tym zdjęcia, wizualizacje, instrukcje, katalogi, rysunki, nazwy, znaki towarowe oraz logo, należące do Sprzedawcy, udostępnione Klientowi przez Sprzedawcę w związku z zawarciem lub wykonywaniem Umowy.

2.         POSTANOWIENIA OGÓLNE

2.1.     OWS skierowane są do przedsiębiorców (w rozumieniu art. 43(1) Kodeksu cywilnego) będących Klientami, chyba że stroną Umowy jest osoba fizyczna, zawierająca Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą oraz gdy z treści tej Umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego.

2.2.     Na mocy OWS wyłącza się stosowanie wszelkich przepisów powszechnie obowiązującego prawa dotyczących konsumentów.

2.3.     OWS określa zasady sprzedaży Towarów przy wykorzystywaniu środków porozumiewania się na odległość (np. za pośrednictwem formularza kontaktowego lub wiadomości e-mail) lub za pomocą kontaktu telefonicznego.

2.4.     Kontakt ze Sprzedawcą jest możliwy poprzez:

a)  adres e-mail: biuro@mantion.pl

b)  numer telefonu: +48 22 818 77 22

c)   adres do korespondencji: ul. Boruty 2a, 03-769 Warszawa, Polska

2.5.     O ile nic innego nie wynika z postanowień OWS lub Umowy, wszelka komunikacja z Klientem odbywa się za pomocą podanego przez niego adresu e-mail lub telefonu kontaktowego.

3.         PROCEDURA SKŁADANIA ZAMÓWIEŃ

3.1.     Prezentowane przez Sprzedawcę np. w katalogach informacja o Towarze zawierająca jego cenę oraz opis, w tym parametry techniczne stanowi zaproszenie do zawarcia Umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.

3.2.    Zaproszenie do zawarcia Umowy jest wiążące do momentu, w którym Sprzedawca nie usunie go z katalogu lub nie poinformuje, iż Towar jest niedostępny.

3.3.     Strony ustalają wysokość Ceny w treści Zamówienia na podstawie obowiązujących u Sprzedawcy Cenników lub w oparciu o indywidualną wycenę. Cena nie zawiera ewentualnych kosztów dostawy, płatności oraz usług powiązanych, które są wskazywane lub ustalane ze Sprzedawcą w trakcie składania Zamówienia.

3.4.    Cena oraz wszelkie koszty, o których mowa w ustępie powyżej, są wiążące w chwili złożenia przez Klienta Zamówienia i nie ulegną zmianie niezależnie od zmian cen prezentowanych przez Sprzedawcę np. w katalogach, które mogą się pojawić w odniesieniu do poszczególnych Towarów po złożeniu przez Klienta Zamówienia.

3.5.    Zdjęcia i opisy Towarów prezentowane przez Sprzedawcę mają na celu jedynie umożliwienie Klientowi wyrobienia sobie ogólnego wyobrażenia o właściwościach, wyglądzie i parametrach użytkowych Towaru.

3.6.    Podane przez Klienta dane kontaktowe wskazują, kto będzie kupującym Towar (stroną Umowy), a ponadto w razie wątpliwości, adres firmy wskazany lub podany w danych kontaktowych stanowić będzie adres dostawy zakupionego Towaru, a adres e-mail będzie wykorzystywany na potrzeby komunikacji z Klientem związanej z realizacją Umowy.

3.7.    W przypadku wystąpienia okoliczności uniemożliwiających całkowicie lub czasowo realizację złożonego Zamówienia, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do anulowania Zamówienia w całości lub w części w terminie 7 dni od dnia złożenia Zamówienia, o czym powiadomi Klienta za pośrednictwem e-mail podanym w ramach składanego Zamówienia.

3.8.    W przypadku, jeśli anulowane Zamówienie, o którym mowa w ustępie powyżej, zostało opłacone przez Klienta, Sprzedawca dokona niezwłocznie zwrotu środków na rzecz Klienta w wysokości wpłaconej przez Klienta kwoty.

3.9.    Zamówienia złożone w soboty, niedziele i inne dni ustawowo wolne od pracy będą rozpatrywane w pierwszym dniu roboczym następującym po dniu, w którym Zamówienie zostało złożone.

3.10. Zamówienie powinno określać co najmniej istotne postanowienia dotyczące zamawianego Towaru, tj. nazwa, ilość oraz jego cenę, a także inne postanowienia dodatkowe, tj. miejsce dostawy, sposób płatności oraz dane kontaktowe Klienta, w tym adres e-mail. Warunki dostawy oraz transportu mogą w szczególności zostać określone zgodnie z regułami Incoterms, przy czym zastosowanie reguł Incoterms wymaga każdorazowego potwierdzenia przez Sprzedawcę w Potwierdzeniu Zamówienia.

3.11. Po otrzymaniu Zamówienia od Klienta Sprzedawca prześle Klientowi za pośrednictwem wiadomości e-mail OWS w formacie pdf (lub podobnym) w sposób umożliwiający przechowywanie i odtwarzanie OWS w zwykłym toku czynności.

3.12. Jeżeli po otrzymaniu Zamówienia od Klienta pojawią się wątpliwości, pracownik Sprzedawcy może kontaktować się z Klientem za pośrednictwem e-maila lub telefonicznie w celu wyjaśnienia tych wątpliwości

3.13. Umowa pomiędzy Sprzedawcą a Klientem zostaje zawarta z chwilą przesłania Klientowi Potwierdzenia Zamówienia.

4.         PŁATNOŚCI

4.1.    Z tytułu Umowy Klient jest zobowiązany uiścić cenę za zakupiony Towar w formie przelewu na rachunek bankowy Sprzedawcy.

4.2.    Jeżeli Strony nie uzgodnią inaczej w treści Umowy zapłata ceny za Towar zakupiony na podstawie Umowy powinna zostać dokonana w całości w formule przedpłaty.

4.3.    Jeśli Klient powinien dokonać przedpłaty, realizacja Umowy rozpocznie się, gdy środki pieniężne zostaną zaksięgowane na koncie bankowym Sprzedawcy.

4.4.    Płatność powinna być dokonana w ciągu 7 dni kalendarzowych od dnia wysłania Potwierdzenia Zamówienia przez Sprzedawcę na konto bankowe wskazane w Potwierdzeniu Zamówienia lub fakturze proforma przesłanej razem z Potwierdzeniem Zmówienia. Po bezskutecznym upływie terminu wskazanego w ustępie powyżej, Sprzedawca ma prawo anulować Zamówienie lub żądać zapłaty za zamówiony Towar.

4.5.    W przypadku, jeśli Klient dokona zapłaty za część Zamówienia, Sprzedawca poinformuje Klienta o brakującej płatności wskazując mu dodatkowy termin na jej uiszczenie. Po bezskutecznym upływie tego terminu, Sprzedawca na prawo anulować Zamówienie lub żądać brakującej części zapłaty za zamówiony Towar. W przypadku anulowania Zamówienia, wpłacone środki zostaną zwrócone Klientowi na ten sam rachunek bankowy, z którego płatność została otrzymana, na co Klient wyraża zgodę.

4.6.    Zawierając Umowę Klient wyraża zgodę na wystawianie i udostępnienie w formie elektronicznej, na wskazany adres e-mail, elektronicznego obrazu dokumentów rozliczeniowych, w szczególności takich jak: faktury Proforma, faktury VAT z załącznikami, faktury VAT korygujące z załącznikami.

4.7.    Klient ma możliwość odwołania zgody, o której mowa w ustępie wyżej, w każdym czasie poprzez wysłanie wiadomości e-mail Sprzedawcy.

4.8.    Zgoda Klienta na wystawianie i przesyłanie dokumentów rozliczeniowych w formie elektronicznej nie wyłącza prawa Sprzedawcy do wystawiania i przesyłania dokumentów rozliczeniowych, w tym faktur w wersji papierowej.

4.9.    Strony mogą uzgodnić w Umowie inny sposób płatności, w tym w szczególności płatność przelewem po dostarczeniu Towaru Klientowi na podstawie Umowy.

4.10. Niezależnie od wybranego sposobu płatności Towary będące przedmiotem Umowy zawartej z Klientem pozostają własnością Sprzedawcy do chwili uiszczenia ceny i ewentualnych kosztów dostawy z tytułu Umowy.

5.         CZAS REALIZACJI ZAMÓWIENIA ORAZ DOSTAWA

5.1.    Czas realizacji Zamówienia uzależniony jest od dostępności danego Towaru. Co do zasady czas realizacji Zamówienia nie powinien przekroczyć 30 dni, chyba że co innego wynika z zawartej Umowy (potwierdzenia zamówienia), w tym w szczególności w przypadku Zamówień na Towary produkowane na zamówienie Klienta.  

5.2.    Czas realizacji Zamówienia jest to czas liczony od momentu zaksięgowania płatności lub w przypadku braku przedpłaty od momentu zawarcia Umowy do momentu przekazania Zamówienia z magazynu Sprzedawcy do przewoźnika realizującego dostawę lub udostępnienia Towaru do odbioru osobistego. Czas realizacji obejmuje skompletowanie Zamówienia, przygotowanie do wysyłki/wydania oraz powiadomienie Klienta o terminie dostawy.

5.3.    Sprzedawca proponuje następujące sposoby dostawy Towaru:

a)  za pośrednictwem firmy transportowej wybranej i opłaconej przez Klienta;

b)  za pomocą firmy transportowej wybranej przez Sprzedawcę;

c)   za pomocą transportu własnego Sprzedawcy;

d)  do odbioru osobistego przez Klienta – miejsca odbioru wskazywane są przy zawieraniu Umowy.

5.4.    Termin dostawy określa Sprzedawca, chyba że termin ten zostanie indywidualnie ustalony z Klientem.

5.5.    Dostawa odbędzie się w terminie 5 dni roboczych.

5.6.    Koszt transportu wskazany w trakcie składania Zamówienia dotyczy dostawy na terenie Polski.

5.7.    W przypadku dostawy zagranicznej, przed złożeniem Zamówienia, Klient zobowiązany jest skontaktować się ze Sprzedawcą w celu ustalenia możliwości ewentualnego dostarczenia oraz wyliczenia kosztów transportu. Brak ustalenia sposobu i kosztów transportu za granicę stanowi istotny brak Zamówienia i skutkuje brakiem zawarcia Umowy, chyba że Sprzedawca ustali z Klientem ponownie warunki Zamówienia.

5.8.    Zamówienie na Towary o różnych czasach realizacji Zamówienia i dostawy Towaru wysyłane jest – w zależności od decyzji Sprzedawcy – po skompletowaniu całości Zamówienia tzn. po upływie najdłuższego z podanych czasów realizacji Zamówienia i dostawy Towaru lub częściami w miarę dostępności Towaru, chyba że Sprzedawca ustali z Klientem inne zasady dostawy Towaru w Umowie.

5.9.    W przypadku niedostarczenia Towaru do Klienta z powodów, za które odpowiedzialność ponosi Klient np. brak osoby upoważnionej do odbioru Towaru w miejscu dostawy, Klient zostanie obciążony kosztami poniesionymi przez Sprzedawcę w związku z dostawą, która nie doszła do skutku.

5.10. Za zgodą Sprzedawcy, Klient może po złożeniu Zamówienia oraz co najmniej na 3 dni przed planowaną wysyłką Towarów objętych Zamówieniem dokonać modyfikacji Zamówienia poprzez dodanie nowych Towarów lub zwiększenie liczby Towarów objętych Zamówieniem (domówienie Towaru). W tym celu Klient powinien skontaktować się ze Sprzedawcą w sposób wskazany w pkt 2.4. OWS oraz wskazać Zamówienie, którego dotyczy modyfikacja oraz określić liczbę i rodzaj domawianych Towarów. W przypadku domawiania Towaru, Klient jest zobowiązany do poniesienia kosztów związanych z modyfikacją Zamówienia, w tym w szczególności kosztów przepakowania Towaru oraz dodatkowych kosztów transportu, chyba że Strony uzgodnią inaczej. Modyfikacja Zamówienia staje się skuteczna z chwilą potwierdzenia tej modyfikacji przez Sprzedawcę. W przypadku modyfikacji Zamówienia czas realizacji Zamówienia oraz czas dostawy Zamówienia mogą ulec wydłużeniu o czas potrzebny do realizacji modyfikacji Zamówienia, na co Klient wyraża zgodę. Postanowienie pkt 5.8. stosuje się odpowiednio.

6.         PRAWO ZWROTU. REKLAMACJE. ZASADY ODPOWIEDZIALNOŚCI.

6.1.    Jeżeli w treści zawartej Umowy ustalono, że Klientowi przysługuje prawo zwrotu Towaru, Klient może w terminie 14 dni od otrzymania Towaru, odstąpić od Zamówienia i zwrócić Towar objęty Zamówieniem za zapłatą odstępnego wynoszącego 10 % wartości Zamówienia.

6.2.     W celu odstąpienia do Umowy Klient jest zobowiązany do złożenia oświadczenia w formie dokumentowej pod rygorem nieważności oraz odesłania Towaru do Sprzedawcy.

6.3.    Towar podlegający zwrotowi, zgodnie z pkt 6.1.-6.2. powyżej nie może być uszkodzony i musi być oryginalnie zapakowany.

6.4.    Koszty dostawy zwracanego Towaru do Sprzedawcy ponosi Klient.

6.5.    Sprzedawca dokona zwrotu Ceny zapłaconej przez Klienta za Towar zwrócony zgodnie z pkt 6.1.-6.4. powyżej po dokonaniu sprawdzenia zwróconego Towaru, jednak nie później niż w terminie 30 dni od dnia otrzymania zwrotu. Zwrot Ceny nastąpi przelewem na rachunek bankowy, z którego Cena została uiszczona przez Klienta.

6.6.    Odpowiedzialność Sprzedawcy za wady Towaru powstałe w wyniku eksploatacji Towaru w sposób niezgodny z zamieszczoną informacją lub przeznaczeniem Towaru jest wyłączona.

6.7.    Z chwilą wydania przez Sprzedawcę Towaru firmie transportowej lub udostępnienia Towaru do odbioru własnego przechodzą na Klienta korzyści i ciężary związane z rzeczą oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenia Towaru powstałe od przyjęcia go do przewozu aż do jej wydania Klientowi oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.

6.8.    W razie dostawy Towaru do Klienta za pośrednictwem firmy transportowej lub za pomocą Sprzedawcy, Klient zobowiązany jest zbadać Towar niezwłocznie, ale nie później niż w terminie 3 dni roboczych. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Towaru, zobowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.

6.9.    Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady jest wyłączona.

6.10. Z zastrzeżeniem powszechnie obowiązujących przepisów prawa, odpowiedzialność Sprzedawcy w stosunku do Klienta ograniczona jest do wysokości zapłaconej ceny z tytułu danej Umowy.

6.11. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności z tytułu korzyści utraconych przez Klienta.

7.         GWARANCJE

7.1.    Towary oferowane przez Sprzedawcę mogą być objęte gwarancją na warunkach określonych w przekazanej Klientowi karcie gwarancyjnej lub oświadczeniu gwarancyjnym.

7.2.     Uprawnienia z tytułu gwarancji należy wykonywać zgodnie z warunkami zamieszczonymi w karcie gwarancyjnej lub oświadczeniu gwarancyjnym.

8.         WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA

8.1.     Wszystkie Materiały objęte są ochroną praw własności intelektualnej Sprzedawcy.

8.2.     Sprzedawca upoważnia Klienta do bezpłatnego korzystania z Materiałów na stronie internetowej Klienta w celach zgodnych ze współpracą stron, pod warunkiem:

a)  wykorzystywania Materiałów tylko i wyłączenie w celu sprzedaży, najmu, oddawania do używania pod innym tytułem prawnym, reklamowania i oferowania Towaru nabytego przez Klienta u Sprzedawcy lub informowania o współpracy Klienta ze Sprzedawcą, oraz

b)  opublikowania w stosownym miejscu na swojej stronie internetowej informacji o współpracy ze Sprzedawcą wraz z zamieszczeniem aktualnej wersji logo Sprzedawcy.

8.3.     Zabrania się wykorzystywania Materiałów w celu sprzedaży, najmu, oddawania do używania pod innym tytułem prawnym, reklamowania i oferowania produktów nabytych od innych podmiotów niż Sprzedawca.

8.4.     Sprzedawca w każdym czasie ma prawo wypowiedzieć niniejszą licencję ze skutkiem natychmiastowym, a w szczególności, jeżeli Klient dopuści się naruszenia zobowiązań wynikających z Umowy, OWS, w tym korzysta z Materiałów w sposób niezgodny z OWS, jak również w inny sposób narusza prawa Sprzedawcy.

8.5.     Oświadczenie w przedmiocie wypowiedzenia licencji wymaga zachowania formy dokumentowej, w tym za pośrednictwem wiadomości e-mail, wysłanej na podany adres poczty elektronicznej.

9.         POSTANOWIENIA KOŃCOWE

9.1.    Klient z chwilą zawarcia Umowy upoważnia Sprzedawcę, bez ograniczenia czasowego ani terytorialnego do umieszczania na stronie internetowej Sprzedawcy logo Klienta w kontekście informacji dotyczących zamówienia przez Klienta usług lub towarów oferowanych przez Sprzedawcę.

9.2.    Klient może w każdym czasie cofnąć upoważnienie, składając Sprzedawcy stosowne oświadczenie za pośrednictwem wiadomości e-mail, wysłanej na adres poczty elektronicznej wskazany w pkt. 2.4. OWS.

9.3.    OWS są integralną częścią Umowy.

9.4.    Umowy zawierane pomiędzy Klientem a Sprzedawcą zawierane są pod prawem polskim i w języku polskim.

9.5.    W sprawach nieuregulowanych w Umowie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, a w szczególności Kodeksu cywilnego.

9.6.     Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą a Klientem wynikające z Umowy zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.

9.7.     Postanowienia niniejszego dokumentu obowiązują dla zamówień otrzymanych przez Sprzedawcę od 1 czerwca 2024 roku.

Używamy plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z Internetu. Wyrażając zgodę, zgadzasz się na używanie plików cookie zgodnie z naszą polityką plików cookie.

Privacy Settings saved!
Ustawienia prywatności

Gdy odwiedzasz dowolną stronę internetową, może ona przechowywać lub pobierać informacje w Twojej przeglądarce, głównie w postaci plików cookie. Kontroluj swoje osobiste usługi plików cookie tutaj.


Niezbędne pliki cookie zapewniają podstawowe funkcje, takie jak bezpieczeństwo, zarządzanie siecią i dostępność. Możesz je wyłączyć, zmieniając ustawienia przeglądarki, ale może to wpłynąć na działanie witryny.

Używamy niezbędnych plików cookie, aby nasza strona działała. Chcielibyśmy również ustawić opcjonalne pliki cookie dotyczące wydajności, aby pomóc nam je ulepszyć. Nie ustawimy opcjonalnych plików cookie, chyba że je włączysz. Korzystanie z tego narzędzia spowoduje ustawienie pliku cookie na Twoim urządzeniu, aby zapamiętać Twoje preferencje.

Chcielibyśmy ustawić pliki cookie Google Analytics, aby pomóc nam ulepszyć naszą stronę internetową poprzez zbieranie i raportowanie informacji o tym, jak z niej korzystasz. Cookies zbierają informacje w sposób, który nikogo bezpośrednio nie identyfikuje. Aby uzyskać więcej informacji na temat działania tych plików cookie, odwiedź naszą stronę Prywatność i pliki cookie.

Odrzuć wszystkie usługi
Zaakceptuj wszystkie usługi